“C&A SPEELT EREDIVISIE IN CORIO CENTER”

Armand Charlier werkt inmiddels ruim 7 maanden bij C&A in Corio Center als bedrijfsleider. Voor die tijd heeft hij bij heel wat C&A vestigingen in Limburg gewerkt waarvan 4 jaar in de vestiging in ’t Loon. In totaal werkt hij al 14 jaar voor het bedrijf.

De naam C&A staat voor de broers Clemens en August Brenninkmeijer. De broers begonnen in 1841 met hun “linnen- en katoenbedrijf C&A Brenninkmeijer”. De eerste winkel openden ze in 1860 in Sneek. Niet lang daarna openden ze hun tweede winkel in de buurt van Leeuwarden. Na de derde en vierde winkel, beiden in Amsterdam ging het heel snel. Inmiddels zijn er ruim 1.500 winkels in Europa maar ook ver daarbuiten is C&A actief.

“C&A staat voor betrouwbaarheid. De kleding die wij verkopen is modieus en betaalbaar”, zegt Armand die vol passie over zijn werkgever praat. “We werken in deze vestiging van 1.000 m2 met 17 dames. Stuk voor stuk heel enthousiaste C&A-ers!”.

C&A heeft 10 merken in het assortiment. Voor baby’s is dat de Baby Club en voor kids van 2 tot 6 is er Palomino. Here & There is er speciaal voor kids van 7 tot 14. Clockhouse is er voor trendy jongeren en Rodeo is het sportmerk. Canda staat voor de actieve man en vrouw en Yessica voor de vrouw die graag casual-chique voor de dag wil komen. Vrouwen die een meer klassieke garderobe prefereren kunnen terecht bij het merk Your Sixth Sense en mannen kunnen tenslotte kiezen voor Angelo Litrico en Westbury. “We hebben bij C&A kleding voor elke doelgroep. Van baby’s tot senioren. Voor iedereen is er wel een merk dat aanspreekt”, aldus Armand.

IMG_8058 (1)

C&A is voortdurend bezig met vernieuwen. De afgelopen jaren heeft het logo ook een restyling gehad met een meer modernere look & feel. Armand: “We werken met een klantenpanel en vragen onze doelgroep continue wat ze van ons assortiment, onze uitstraling en van onze winkels vinden. Wij nemen onze klanten heel serieus door echt naar ze te luisteren”.

Armand is trots op C&A. Hij geeft aan dat het jammer is dat niet iedereen weet dat het bedrijf zo maatschappelijk betrokken is. Duurzaamheid en respect voor elkaar staat er bijzonder hoog in het vaandel. Zo heeft C&A een Foundation waar deze waarden en normen wereldwijd worden nagestreefd.

Het modehuis introduceert in de belangrijkste Europese steden op korte termijn ‘de verbeterde winkelervaring’ met een compleet nieuw winkeldesign. Dit designconcept – ontwikkeld door eigen designers – combineert mode met creatieve items zoals bijvoorbeeld fietsen als kledingrekken en kleedkamers met parkbankjes.

Armand is een echte ‘people-manager’. Vanwege zijn affiniteit met voetbal (al jarenlang heeft hij een seizoenkaarthouder van Roda) gebruikt Armand veelvuldig voetbaltermen bij het coachen van zijn ‘zeventiental’. “Mijn team moet er soms wel een beetje om lachen. Toch heeft het weldegelijk zin. Met voetbaltermen en anekdotes kan ik mijn verhaal duidelijk maken. Want ondanks het feit dat we hier in Corio eredivisie spelen hebben we wel publiek nodig. En daar doen we bij C&A alles voor!”