Heb je je altijd al afgevraagd waar de naam s.Oliver vandaan komt? Het antwoord is verrassend.

s.Oliver ligt op een prominente plek in winkelcentrum Mosae Forum. De kledingzaak beschikt over 2 ingangen. Storemanager François le Doux is blij met die 2 ingangen. “Bezoekers van het winkelcentrum en de parkeergarage hebben makkelijk toegang tot de zaak maar ook de bezoekers van de Weekmarkt kunnen vanaf de ingang aan de Markt snel naar binnen.”, zegt Le Doux.

François werkt al heel wat jaren bij dit modemerk en is trots op zijn Store die met 646m2 de grootste is van de Benelux. Het Benelux hoofdkantoor ligt op de luchthaven van Maastricht en de overige Nederlandse vestigingen liggen in Sittard, Venlo en Enschede. Verder zijn er 5 zaken in België en heeft het merk 41 shops-in-shop bij V&D.

Schermafbeelding 2016-01-28 om 18.16.16

Het van oorsprong Duitse merk (1969, hoofdkantoor in Würzburg) is begonnen als herenmodezaak met de naam ‘Sir Oliver’. Toen er ook damesmode werd verkocht is de naam gewijzigd in s.Oliver. En inderdaad; Sir Oliver is geïnspireerd op de tekenfilmfiguur ‘Sir Oliver B. Bommel’…

In de Maastrichtse vestiging werken 12 medewerkers waarvan 4 fulltime. s.Oliver zorgt goed voor zijn medewerkers wat blijkt uit de vele activiteiten en incentives die het bedrijf organiseert. De medewerkers hebben er dit jaar voor gekozen om hun verjaardagsgeschenk (van het hoofdkantoor) te doneren aan ‘Serious Request’.

“s.Oliver is geen selfservice winkel”, zegt François. Alle medewerkers zijn naast de verkoop van kleding ook bezig met advies en styling. Zowel mannen als vrouwen kunnen bij s.Oliver terecht voor zowel casual kleding als voor meer formele outfits. Maar ook Denim is een belangrijk segment binnen de collectie. Elke maand hangt er een nieuwe collectie in de winkel die maximaal 8 tot 9 weken is te verkrijgen. Het merk richt zich op de “middle of the road” mode. De kwaliteit van de kleding is bijzonder hoog en de geboden garantie is wellicht wel terug te herleiden naar de Duitse oorsprong.

Storemanagers zijn bij s.Oliver verantwoordelijk voor het eigen budget, personeel, marketingactiviteiten en onderhoud van de zaak. “Dat maakt het werken voor dit bedrijf nu juist zo aantrekkelijk”, aldus Le Doux.